Don't sit around and whait for the perfect moment, just take the moment and make it perfect!

Hejsan.
Idag har jag inte gjort så mycket, var i stallet en liten stund och pyssla om och red min polle.
Jag älskar att vara i stallet för där är det så avslappnat på något sätt, tex är det narturligt att bli "smutsig" så det är inget som man behöver oroa sig för. Hästarna är lite som en terapi också. Om man sitter upp på hästryggen med ett problem, hoppar man av och har glömt det. Om man mår dåligt kan det ibland hjälpa att bara stå och kela med hästen och sedan mår man mycket bättre.
Sen stör jag mig grovt på folk som säger "Hur kan ni tycka det är så roligt att rida? Det är ju bara att sitta på hästen?" Nej! Det är verkligen inte bara att "sitta på" hästen! Ridning är ett sammarbet mellan ryttare och häst. Känslan när du får en sådan tung och stor varelse att röra sig lätt och mjukt är underbar. Ridning är också något som handlar om perfektion. VM i hästhoppning är VERKLIGEN inte bara att "sitta på" hästen, ifall du ska hoppa ett hinder på 1,80 måste man ha rätt hastig het och perfekt avstånd från hindert när hästen hoppar av. Du kan inte ta för hårt i hästen men inte heller för löst utan alldeles precis lagom. Du ska ha en stadig men mjuk hand. Trycka på med skänklan (benet) vid exakt rätt tillfälle för att få hästen göra som du vill.
Sen det där med att man inte fårstår att det är kul att rida. Det är nog så att om man inte testat kan man inte veta. Men känslan när man "flyger" över ett hinder eller när man galopperar på en äng eller något annat ställe är underbar. När det gått sådär riktigt bra på en tävling eller ett ridpass blir man lycklig på ett speciellt sätt.
Jag antar att det alltid kommer finnas personer som kommer retas med att det inte är svårt eller att dom inte fattar vitsen med det. Jag kommer iaf alltid älska hästarna och ridningen!


Min fina!!


Sen finns det ju alltid folk som misstolkar det med "ridning"..
haha pallar inte..
Ska baka lite och kolla nån film nu så vi hörs! Pussar!



Kommentarer




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0